خانه / محصولات / تیتراسیون

تیتراسیون

تیتراسیون

فرمت ورد word  در 3 اسلاید 

دانلود فایل

تیتر کردن از روش‌های تجزیه حجمی است. در تجزیه حجمی ابتدا جسم را حل کرده و حجم معینــــــی از محلول آن را با محلول دیگری که غلظت آن مشخص است که همان محلـــــــول استاندارد نامیده می‌شود، می‌سنجند. در تیتراسیون محلول استاندارد به‌طور آهسته از یک بورت به محلول حاوی حجم مشخص یا وزن مشخص از ماده حل شده اضافه می‌شود.تیتراسیونافزایش محلول استاندارد ، آنقدر ادامه می‌یابد تا مقدار آن از نظر اکی‌والان برابر مقدار جسم حل شده شود. نقطه اکی‌والان نقطه ای است که در آن ، مقدار محلول استانــدارد افزوده شده از نظر شیمیایی برابر با مقدار حجم مورد نظر در محلــــــول مجهول است. این نقطه را نقطه پایان عمل از نظر تئوری یا نقطه هم ارزی نیز می‌گویند.

روش تیتر کردنتیتراسیون در عمل تیتر کردن ، محلول استاندارد را از یک بورت به محلولی که باید غلظت آن اندازه گرفتـــه می‌شود، می‌افزایند و این عمل تا وقتی ادامه دارد تا واکنش شیمیایی بین محلول استاندارد و تیــــتر شونده کامل شود. سپس با استفاده از حجم و غلظت محلول استاندارد و حجم محلول تیتر شونده ، غلظت محلول تیتر شونده را حساب می‌کنند.

یک مثال تیتراسیون نقطه اکی‌والان در عمل تیتر کردن NaCl با نقره تیترات وقتی مشخص می‌شود که برای هر وزن فرمــولی -Cl در محیط یک وزن فرمول +Ag وارد محیط عمل شده باشد و یا در تیتـــــــر کردن ، سولفوریک اسید (H2SO4 ) با سدیم هیدروکسید ( NaOH ) نقطه اکی‌والان وقتی پدید می‌آید که دو وزن فرمولی اسید و دو وزن فرمولی باز وارد محیط عمل شوند.نقطه اکی‌والان در عمل بوسیله تغییر فیزیکی ( مثلا تغییر رنگ ) شناخته می‌شود. نقطه ای که این تغییر رنگ در آن روی می‌دهد، نقطه پایان تیتر کردن است. در تیتراسیون اسید و باز شناساگرها برای تعیین زمان حصول نقطه اکی‌والان بکار می‌روند. تغییر رنگ معرف ، نشانگر نقطه پایانی تیتراسیون می‌باشد.تیتراسیونبر حسب واکنش‌هایی که بین محلول تیتر شونده و استاندارد صورت می‌گیرد، تجزیه‌های حجمی تیتراسیون) به دو دسته تقسیم می‌شوند:تیتراسیون

برای دانلود فابل پمپ ها اینجا کنید .

برای دانلود کارآموزی آقدره اینجا کلیک کنید .

برای دانلود کار آموزی سرب و روی دندی (تونل) اینجا را کلید .

برای دانلود گزارش کارآموزی کار با دستگاه جذب اتمی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود کاراموزی سرب و روی دندی (استخراج ) اینجا را کلیک کنید.

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

انواع-سپر-حفار

انواع سپرهای حفاری

انواع سپرهای حفاری حفاری تونل فرمت ورد word  در 9 صفحه   انواع سپرهای حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com