خانه / استخراج / روشهای مبارزه با آلودگی هوا در معادن روباز
روش های مبارزه با آلودگی در هوا در معادن روباز
روش های مبارزه با آلودگی در هوا در معادن روباز

روشهای مبارزه با آلودگی هوا در معادن روباز

روشهای مبارزه با آلودگی هوا در معادن روباز

معادن روباز

برای این که کارگران معادن روباز در محیط کار خود از هوای تازه و سالمی بهره مند باشند و ناپاکی هوا در تندرستی و کارایی آنها خللی وارد نکند

اقداماتی به شرح زیر باید انجام داد -چون در اثر وقوع آتش کاری و آتش سوزی مقدار زیادی گازهای سمی تولید می‌شود و از این جهت برای مبارزه با حریق و اطفای کامل آن لازم است ریزش هرگونه آب گازدار که از لایه های نمایان شده خارج می شود تحت کنترل قرار گیرد .- ماشین آلات و دستگاه هایی که فرسوده شده و مورد بازسازی قرار گرفته‌اند با انواع جدیدی که آلودگی کمتری در معدن تولید می کنند تعویض شوند.

۳ جلوگیری از تصاعد گازهای زیان آور وبر خواستن گرد و غبار به منظور برطرف کردن و یا به حداقل رساندن مقدار آنها در هوا مانند استفاده از وسایل خنثی کننده گازهای خروجی ازاگزوز کامیون خاکش دیزلی.

۴- بهره گرفتن از هوارسانی طبیعی به وفق دادن معدن با استفاده از مناسب ترین شکل تهویه طبیعی تا سر حد امکان و برداشتن موانع طبیعی و مصنوعی در جهت حرکت هوا از بیرون معدن به داخل معدن .

۵- نصب و راه اندازی تجهیزات لازم به منظور تهویه مصنوعی در نقاط معینی از معدن که در آن جاها امکان ایجاد مناطق هوای ساکن یا برقراری جریان هوا مداربسته به وجود ندارد .

۶ -ساختن اتاق های ایزوله و بدون منفذ برای متصدیان ماشین آلات حفاری کانال های معدنی ماشین آلات سنگین و غیره و مجهز کردن آنها به وسیله تهویه مطبوع به طوری که افراد مذکور را از شرایط نامساعد اتمسفر معدن محفوظ دارد.

۷- استفاده از وسایل حفاظت انفرادی در برابر گازهای سمی به عنوان آخرین اقدام بهداشتی ممکن.

روشهای مبارزه با آلودگی هوا در معادن روباز

برای دانلود فایل اهمیت نمونه برداری و آنالیز مواد معدنی در تخمین ذخیره اینجا کلیک کنید .

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

تاریخچه مواد منفجره

تاریخچه مواد منفجره

تاریخچه مواد منفجره خرد کردن سنگ ها  سابقه بسیار طولانی دارد که در طول زمانهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com