خانه / استخراج / TBMزغال تراش

TBMزغال تراش

TBM-و-خوصیات-آن

TBM زغال تراش

  • دستگاه حفاری تونل یا (Tunnel Boring Machine)  وسیله ای است که در جهت حفاری تونل در هر نوع خاکی مورد استفاده قرار می گیرد .این دستگاه دارای مقطه دایره ای است که در نوع جدید تا 16 متر می رسد .این دستگاه جایگزین خوبی برای روش های آتشباری و سایر روش های است که برای حفاری تونل مورد استفاده قرار می گیرد .این دستگاه به نام مول mole  هم نیز شناخته می شود .کارکرد این دستگاه برای تونل های با قطر بیش از یک متر مورد استفاده قرار می گیرد . این دستگاه دارای ساختمان عظیمی بوده و جابه جایی آن نیز مشکل است و همچنین هزینه آن نیز بالا است و این عمل شاید کارکرد این دستگاه را در پروژه های کوچک محدود می کند .اما باید این را هم در نظر گرفت که در پروژه های بزرگ نسبت به روش های معمولی خیلی کمتر و به مقرون به صرفه تر است . از دیگر مزایای که این دستگاه نسبت به دیگر روش های حفاری تونل این است که حفاری انجام شده توسط این دستگاه دارای شکل منظم تری است . یکی دیگر از خصوصیات دستگاه TBM این است که تونل را به صورت تمام مقطع حفر می کتد.موادی که در اثر حفاری دراین روش به بیرون انتقال داده می شود که می توان آنرا در ساخت پروژه فعلی به کار برد.

TBMزغال تراش

مراحل انجام حفاری

  • تأييد جهت و مسير صحيح، انجام پروسه تقويت ديواره، پروسه تخليه مصالح، سيستم پايش هوا، نگهداري و تعميرات.
    ابتدا بايد در محل مورد نظر ترانشه اي حفر کرد و تونلي را ايجاد کردتا دستگاه بتواند درزمين نفوذ کند .و بايد از حفرتونل بايد ديواره محل حفرشده را به وسيله بتن پاشي ومش تقويت کرد .بعد از اقدامات ذکر شده بايد درداخل تونل ريل گذاري را انجام داد تا دستگاه بتواند آماده عمليات حفر گردد.
    پروسه حفاري دستگاه حفاري تمام مقطع به روش مکانيزه
    آماده سازي دستگاه از نظر الکتريکي و مکانيکي و تأمين نيروي هيدروليکي دستگاه در بخش پشتيبان (BU) انجام مي‌گيرد. مسير مورد نظر براي حفر توسط ليزر مشخص مي شود و براي دستگاه تعريف مي گردد.. سيستم‌هاي تهويه هوا و تخليه مصالح روشن شده و سيستم هاي کنترلي فعال مي شوند. مته حفاري دستگاه با کله دستگاه الکترو موتورها به چرخش در مي آيد .و جک هاي ايجادکننده فشارسربرش را بافشاربه جلو هدايت مي کنند . بعد از اينکه کاتر به اندازه کافي پيشروي کرد متوقف شده و عمليات تخليه انجام مي گيرد و در واقع بعداز تخليه
    پس از انجام حفاري عمليات لاينينگ انجام شده و دستگاه توسط جک‌هاي قدرتمند، خود را به جلو هل مي‌دهد. به اين پروسه تريلينگ (Traling) گفته مي‌شود. سپس دستگاه دوباره تنظيم شده و اين سيکل تکرار مي‌شود.
    در برخي از موارد که مصالح سخت تر بوده و امکان ريزش در حداقل است ميتوان Telescop Shield را فعال کرد. اين امر به شما اين امکان را ميدهد تا در هنگام انجام عمليات حفاري به صورت همزمان به انجام عمليات لاينيگ بپردازيد و درمواقع لزوم به راحتي تلسکوپ شيلد را به عقب کشيده (Retract) و عمليات تعمير يا بازديد ديسک‌ها را انجام دهيد يا حتي سطح حفاري را بررسي نماييد.
    در تمام مراحل انجام عمليات حفاري سنسورها و دستگاه هاي مختلف فرايند انجام عمليات، فشار وارده بر کاتر، جک ها و بدنه ؛ جهت مسير، احتمال وجود گاز و يا کم شدن اکسيژن، تعادل در جريان هاي الکتريکي و هيدروليکي وارده به دستگاه و بسياري از مسائل حياتي و ضروري ديگر دائم در حال کنترل هستند.

TBMزغال تراش

برای دانلود فایل استخراج زیر زمینی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل خصوصیات دستگاه xrf  اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل نگهداری مفصلی در معدن اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل خصوصیات طلای زره شوران اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل استخراج و ایمنی در معادن روباز اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل سیستم نگهداری قدرتی در جبهه کار اینجا کلیک کنید .

برای دنلود فایل سیستم های نمونه برداری مواد معدنی اینجا کلیک کنید .

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

تاریخچه مواد منفجره

تاریخچه مواد منفجره

تاریخچه مواد منفجره خرد کردن سنگ ها  سابقه بسیار طولانی دارد که در طول زمانهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com