خانه / فرآوری / جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم
جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم
جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم

جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم

جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم

جداکننده های مغناطیسی 

این جداکننده ها معمولا ازیک استوانه دوار تشکیل شده اند که در داخل آنها مغناطیس هائی از نوع دائم یا الکتریکی به طور ثابت نصب گردیده اند .در بعضی از انواع این جداکننده ها از استوانه به عنوان فلکه استفاده شده است .

که نوار نقاله ای از روی آن عبور می کند .تحت تاثیر نیروی مغناطیسی و نیروهای ثقل و گریز از مرکز ممکن است یک دانه به سطح استوانه یا نوار نقاله بچسپد و به بخش مغناطیسی منتقل گردد و یا بلعکس از سطح استوانه یار نوار نقاله جداشده به بخش مواد غیرمغناطیسی منتقل شود  . فلکه مغناطیسی یکی از ساده ترین وسایل برای خارج کردن قطعات آهنی از سنگ معدنی است  . با نصب آن در انتهای نوار نقاله می توان به طور دائم هرنوع قطعه آهنی موجود در ماده معدنی را جدا کرد  . فلکه ی مغناطیسی در انواع مغناطیس دائم و الکترو مغناطیس و تقریبا برای هر نوع نوار نقاله ای ساخته شده اند .طرز کارآن بسیار ساده می باشد . نوع خاصی از فلکه مغناطیسی برای آرایش کانیهای فرومنیتیک مثل کانه های منیتیت و نیکل مورد استفاده فرار می گیرد  .

جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم

در این نوع خاص تعداد قطب های مغناطیسی در عرض فلکه بیشتر است و به این ترتیب میدانی حتی المقدور یکنواخت با سطحی وسیع برای جداکردن دانه های مغناطیسی برای جداکردن دانه های مغناطیسی ایجاد می شود .از جداکننده های مغناطیسی استوانه ای نیز می توان برای جدا کردن قطعات آهنی از سنگ معدنی استفاده کرد .این جداکننده را در هر نقطه ای از مسیر که لازم باشد می توان نصب کرد .از جداکننده های مغناطیسی برای آرایش کانیهای فرومنیتیک نیز استفاده می شود .در انواع این جداکننده ها طول قوسی از استوانه که حاوی قطبهای مغناطیسی است متغیر می باشد .همچنین تعداد قطب های موجود در طول مشخصی از قوس نیز متغیر است .قطلهای مغناطیسی دراین جداکننده ها به طور متناوب قرار گرفته اند .

جداکننده های مغناطیسی خشک با شدت کم

توسط این جداکنند ها می توان دانه های تا ابعاد 25 میلیمتر را بخوبی آرایش داد .دراین جداکنند ها هرچه سرعت دوران استوانه بیشتر باشد .ظرفیت آنها یشتر و ابعاد دانه های قابل آرایش کوچکتر است .توسط جداکننده های استوانه ای می توان محصول پرعیارشده ای با خلوص زیاد به دست آورد .با افزایش سرعت نوار نقاله و ضخامت مواد معدنی بر روی آن در تاسیسات مدرن کاربرد جداکننده های معلق برای جدا کردن قطعات آهنی موجود در سنگ معدنی افزایش یافته است .این جداکننده متشکل از یک مغناطیس مستطیل شکل می باشد که بر روی نوار نقاله یا در انتهای آن آویزان شده است .

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

اصول جداکردن به روش الکتریکی

اصول جداکردن به روش الکتریکی

اصول جداکردن به روش الکتریکی جدایش مواد معدنی  با استفاده از نیروهای ناشی از باردار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com