خانه / محصولات / سیستم گزارش و ثبت حوادث درمعادن
سیستم گزارش و ارزیابی حوادث درمعادن
سیستم گزارش و ارزیابی حوادث درمعادن

سیستم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

فرمت پاورپوینت  در 50 اسلاید

با اجرایی شدن دستورالعمل حاضر و آموزش مفاد آن برای مخاطبین هر فصل می توان امید داشت که روش هماهنگ ثبت، تحقیق و تجزیه و تحلیل حوادث در سطح وزارت نفت جاری شده و ضمن آشنایی هر یک از کارکنان با وظایف خود در هنگام بروز حادثه،داده های همگونی نیز در اختیار مسئولین HSE قرار می گیرد تا با تجزیه و تحلیل آماری و طبقه بندی علل ریشه ای، اصل ” درس آموزی از حوداث ” برای پیشگیری از وقوع مجدد حوادث راعینی نمایند و تدابیر لازم برای اجرایی شدن یافته ها در قالب برنامه سالانه HSE در سطوح مختلف تصمیم گیری فرصت طرح شدن بیابند.عبارتست از هر رویداد غیر برنامه ریزی شده ( ناخواسته ) ای که منجر به آسیب کارکنان یا صدمه به تجهیزات / تاسیسات و یا محیط زیست گردد.

سایر تعاریف حادثه :

یک رویداد غیر قابل پیش بینی که منجر به آسیب می گردد.

یک خطای مدیریت، حاصل بی احتیاطی( کاستی ها ) یا خطاهای موجود در بخشی از مدیریت.

هر گونه انحراف از وضعیت عادی یا شرایط قابل انتظار و از پیش طرح ریزی شده‌ که‌ معمولاً‌ به‌ آسیب می انجامد.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

هر رخداد ناخواسته یا برنامه ریزی نشده که میتواند منجر به آسیب کارکنان، صدمه به تجهیزات، توقف، فرآیند یا اختلال در روند فعالیت یا هر ترکیبی از این شرایط که بتواند سبب آسیب کارکنان گردد، حادثه گفته می شود.یک رویداد غیر قابل انتظار و برنامه ریزی نشده در یک سلسله از رویدادهایی که در میان ترکیبی از علل انجام می گیرد و منجر به صدمه فیزیکی ( آسیب یا بیماری) به افراد، صدمه به تجهیزات، توقف تولید یا ترکیبی از اثرات گردد.به گروه وسیعی از رویدادها اطلاق میشود که در مسیر انجام وظیفه / کار اختلال ایجاد میکنند.حادثه بخشی از این گروه رویدادها بوده و بخش دیگر از این رویدادها ” شبه حوادث ” می باشند.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

شبه حوادث به رویدادهایی اطلاق می شود که امکان بالقوه برای ایجاد شرایط لازم برای مرگ، آسیب های جدی، صدمه به تجهیزات یا محیط زیست داشته باشد. اینگونه رویدادها می توانند بعنوان ابزاری برای درس آموزی از وقایع برای پیشگیری مجدد از حوادث و انتخاب معیارهای کنترل ریسک مورد بهره برداری قرار گیرند.آسیبهای ناشی ازکار آماری:

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

آسیبهای ناشی از کار آماری، آسیبهای است كه در مدت قرارداد بین شرکت و کارکنان برای انجام کار در شبانه روز ( با در نظر گرفتن قانون کار برای کارگران) حین انجام وظیفه و یا ناشی از انجام وظیفه به کارکنان شرکت وارد آید.تذکر: بیماریهای حاد یا مزمن و مرگ ناشی از کار به تشخیص پزشک صنعتی شرکت جزء آسیبهای ناشی از کار بشمار می رودآسیبهای ناشی از کار غیر آماری:

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

آسیبهای که در اثر حوادث حین رفت و آمد بین منزل و محل کار ، ساعات صرف ناهار و موارد مشابه آن رخ می دهد و بنحوی ، با انجام وظیفه ارتباط داشته باشد، ناشی از کار محسوب ولی در آمار حوادث منطور نمی گردد.آسیب های غیر ناشی از کار:کلیه آسیبهای که مشمول تعریف بندهای پيشين نشود، نظیر آسیبهای که در اثر وقوع حوادث خارج از ساعت کار یا ایام تعطیل برای کارکنان رخ می دهد. ( در صورتی که مشغول انجام وظیفه برای شرکت نباشند) آسیبهای غیر ناشی از کار نامیده می شوند.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

انجام وظیفه :انجام وظیفه به کلیه کارها، مأموریتها و فعالیتهای اطلاق می شود که بدستور مسئولین ذیربط در شرکت انجام گیرد. و یا کارهایی که داوطلبانه در ساعات غیر کاری و یا خارج از وقت اداری با تشخیص مسئولین ذیربط بمنظور حفظ و یا جلب منافع شرکت توسط کارکنان انجام گیرد.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

آسیبهای جزء:آسیبهای جزء به آسیبهای اطلاق می شود که با انجام کمکهای اولیه بتوان فرد آسیب دیده را مداوا نموده بطوریکه او بتواند در روز حادثه یا حداکثر روز بعد به کار روزمره یا مناسب تر اشتغال یابد.آسیبهای ناتوان کننده:آسیبهایی است که در نتیجه آن کارکنان قادر نباشند وظایف محوله را بنا به تشخیص پزشک انجام داده و علاوه بر روز حادثه یک یا چند روز دیگر نیز از کار معاف گردندتذکر: بیماریهای شغلی یا ناشی از کار نیز در صورتیکه شامل تعریف مذکور باشد در زمره آسیبهای ناتوان کننده بشمار می آیند.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

اطلاع و ثبت حوادث و تنظیم آمار دقیق آن برای شرکت حائز اهمیت است. زیرا، بدین طریق علل و عواملی که با تصحیح یا کنترل آنها میتوان از تکرار حوادث مشابه پیشگیری نمود، روشن می گردد. ارزیابی چگونگی وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست هر یک از شرکتها، واحدها را نیز می توان بوسیله تجزیه و تحلیل آمارحوادث بهمراه گزارش ممیزی انجام یافته، مشخص نمود.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

گزارش آتش سوزیهایی که در تاسیسات یا وسائل شرکت رخ می دهد اعم از جزئی و کلی باید بوسیله مسئولین آتش نشانی روی فرم شماره ا ب م / ف 1-106/80 تنظیم و توزیع گردد.کارشناسان ارشد آتش نشانی پس از دریافت گزارش باید علل آتش سوزی را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده، دستورات و توصیه های لازم برای پیشگیری از موارد مشابه و همچنین آمار آتش سوزیها ‌‌‌‌‌را طبق‌ این ‌دستورالعمل تهیه و تنظیم نموده و برای واحدایمنی، بهداشت و محیط زیستذیربط ارسال نمایند تا از طریق بخشنامه ای که توسط مدیر مربوطه صادر می شود باطلاع قسمتها رسانده شود.

سیسیتم گزارش و ثبت حوادث درمعادن

برای دانلود فایل استخراج زیرزمینی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل ماشین های فلوتاسیون اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل کف سازها در فلوتاسیون اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل مراحل مقدماتی پی جویی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل پی جویی های ژئوشیمایی اینجا کلیک کنید .

برای دنلود فایل پی جویی های زمین شناسی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل نمونه گیری درمراحل اکتشافی اینجا کلیک کنید .

برای دنلود فایل چگونگی تشکیل سنگ های رسوبی اینجا کلیک کنید .

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

انواع-سپر-حفار

انواع سپرهای حفاری

انواع سپرهای حفاری حفاری تونل فرمت ورد word  در 9 صفحه   انواع سپرهای حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com