خانه / محصولات / مواد معدني مورد استفاده صنايع شيمابي2
مواد معدني مورد استفاده صنايع شيمایي2 
مواد معدني مورد استفاده صنايع شيمایي2 

مواد معدني مورد استفاده صنايع شيمابي2

مواد معدني مورد استفاده صنايع شيمایي2 

صنايع شيمابي

فرمت پاورپوینت در16 اساید 

دانلود فایل

 

شامل برم – ید – پتاس – نیترات ها و نیتروژن ها

تا سال 1970 ميلادي، از معادن مختلف به شكلي كه نمك امروزه استخراج مي شود استخراج مي شد و مورد استفاده قرار مي گرفت ولي امروزه به روش PARADOX با حفر چاه هاي مختلف و تزريق آب به لايه هاي پتاس دار از طريق زهكشي و يا چاه هاي موازي پتاس را روي سطح زمين مي آورند و بعد در عمل تبخير، نمك پتاس را متبلور و از آن استفاده مي كنند. در سنگ هاي رسوبي شيميایي، عنصر پتاسيم به صورت كلريدها، سولفات ها و به مقدار جزئي نيترات ها يافت مي شود. كانسارهاي پتاس از نوع رسوبي شيميائي و تبخيري است، زيرا پتاسيم آنها به سهولت قابل جذب توسط گياهان است. همچنين استخراج پتاس از نمك ها ساده تر و مناسب تر است.

برم به صورت عنصر و انواع برومورها موارد استفاده متعددي دارد. اصلي ترين كاربرد آن در تهيه انواع روغن هاي موتوري است.در داروسازي، صنايع رنگ، عكاسي، سينما، در فلز و آب طلا كاري، تهيه گند زداها، فيلمبرداري، ساخت نارنجك هاي دستي و تركيبات شيميائي كاربرد دارد، همچنين تركيبات برم به عنوان مايعات سنگين در كانه آرائي و رسوب شناسي (براي جدايش كانيها) و همينطور در صنايع متالوژي و تهيه گاز اشك آور كاربر دارند.

بنات پتاسيم و بي كربنات آن قبلا از خاكستر چوب به دست مي آمد ولي امروزه از نمك هاي پتاسيم دار و زغال به دست مي آيد كه در توليد صابون رنگي به كار مي رود. از انواع تركيبات پتاسيم، استفاده گسترده اي در صنعت مي شود مثل پرمنگنات پتاسيم، هيدروكسيد پتاسيم، كلرات پتاسيم كه در ساخت مواد منفجره، خمير دندان، دارو و رنگ به كار مي رود.

برای دانلود فایل روش های استخراج زیرزمینی اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل استخراج و ایمنی در معادن روباز اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل کارآموزی سرب و روی انگوران (استخراج ) اینجا کلیک کنید .

برای دانلود فایل حمل و نقل در قسمت های مختلف معدن اینجا کلیک کنید.

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

انواع-سپر-حفار

انواع سپرهای حفاری

انواع سپرهای حفاری حفاری تونل فرمت ورد word  در 9 صفحه   انواع سپرهای حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com