خانه / محصولات / کانی های مورد مصرف صنایع شیمایی 3
کانی های مورد مصرف صنایع شیمایی 3
کانی های مورد مصرف صنایع شیمایی 3

کانی های مورد مصرف صنایع شیمایی 3

کانی های مورد مصرف صنایع شیمایی 3

صنایع شیمایی

فرمت پاورپوینت در 15 اسلاید

دانلود فایل

 

کلسيم و کلرورمنيزيم در هنگام استخراج نمک از آب شور به دست مي آيند. همچنين کلرورکلسيم و پروفين از محصولات جانبي اين استخراج هستند.

کلرورکلسيم از آب شوري بهدست مي آيد که معمولا کلرورمنيزيم و نمک هاي ديگري را به همراه دارد و بدين شکل در مقاصد مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. کلرورکلسيم امروزه به طور وسيعي کاربرد دارد، از جمله جهت گرفتن گردو خاک، کنترل يخ موجود در سطح راهها و شاهراهها، راه آهن اين ترکيب استفاده مي شود همچنين در تهيه ضد يخ، در صنايع ذغال، کک، چوب و بتن به کار مي رود. در آزمايشگاه ها عنصر جاذب رطوب است. در خطوط لوله گاز و کانال هاي هوا و صنايع بسته بندي شهري نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

کلرور منيزيم منبع عمده توليد منگنز است. معدن اصلي اين کلرور در آب هاي شور اقيانوس ها است.

يک گاز خنثي طبيعي است که استخراج مي شود. هليم به طور عمده در وسائل سبکتر از هواپيما با داشتن قابليت مقاومت زياد، جهت جلوگيري از خميدگي وسائل زير دريائي و کشتي ها به کار مي رود. در کارهاي متالوژي مانند جوشکاري، در رآکتورها، خنک کردن رآکتورهاي هسته اي و رآکتورهاي توليد برق. امروزه براي خنک کردن محدوده ميدان هاي مغناطيسي و توليد کردن ابر رسانه هاي مغناطيسي و در ابر رسانه ها و محدود کردن واکنش هاي هسته اي و شيميائي کاربرد دارد.

 

درباره ی mohammad

مطلب پیشنهادی

انواع-سپر-حفار

انواع سپرهای حفاری

انواع سپرهای حفاری حفاری تونل فرمت ورد word  در 9 صفحه   انواع سپرهای حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com